آیة الکرسی

1- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس صد مرتبه آیة الکرسی را بخواند، چنان باشد که مدت زندگانی خود عبادت کرده باشد. (عبدالله طول حیاته)

2- امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: گمان ندارم کسی در اسلام عقلش کامل شده و باشد و شبی بدون خواندن آیةالکرسی به سر آورد، اگر بدانید که چه فضیلتی دارد در هیچ حال آن را ترک نمی‌کنید. (ما ترکتموها علی حال) پیامبر به من خبر داد که آیةالکرسی را از گنج زیر عرش به من عطا شده است و به هیچ پیامبری چنین کرامت داده نشده است. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: وقتی این کلام را شنیدم، یک شب ترک خواندن آن نکردم، سه مرتبه می‌خوانم بعد نماز عشاء قبل از خواندن نافله (عشاء). این حدیث را جماعتی نقل کرده‌اند و راوی، أبی امامه باهلی است که از امام روایت کرده و او هفت نفر دیگر ناقلین روات هم که از او نقل کرده‌اند گفتند: ما به این حدیث همه شب عمل کرده‌ایم.

3- امام رضا علیه‌السلام فرمود: هر کس آیةالکرسی را وقت خواب بخواند ان‌شاءالله از فالج (سکته) کردن ایمن باشد.

4- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر که بعد از نماز واجب آیةالکرسی بخواند تا وقت نماز دیگر در امان باشد.

5- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: محافظت و مداومت بر خواندن آیةالکرسی نمی‌کند مگر پیغمبری یا صدیقی یا شهیدی.

6- امام رضا علیه‌السلام فرمود: که هر کس بعد از هر نماز واجب بخواند هیچ زخم نیشی به وی آزار نرساند.

7- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: سید سوره بقره آیةالکرسی است و آیةالکرسی پنجاه کلمه است و در هر کلمه پنجاه برکت وجود دارد.

8- امام صادق علیه‌السلام فرمود: برای هر چیزی ذروة یعنی فرد برتر و اعلی وجود دارد و آیةالکرسی برتر قرآن است.

9- ابی خدیجه گوید: در خانه امام صادق علیه‌السلام آیةالکرسی را نوشته دیدم که در گوشه خانه‌اش بود و نیز در قبله محل عبادتش آیةالکرسی را نوشته دیدم.

10- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: ای علی آیةالکرسی عظیم است آن را به فرزندان و اهل و همسایه‌های خود تعلیم ده که حق‌تعالی هیچ آیه‌ای بزرگ‌تر از این آیه نفرستاده است.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.