وبلاگ

بهترین فضائل علی علیه‌السلام

سلیم بن قیس گوید: «به ابوذر گفتم: عجیب‌ترین چیزی که از پیامبر صلی‌الله علیه و آله دربارهٔ علی بن ابیطالب علیه‌السلام شنیده‌ای برایم نقل کن. گفت: از پیامبر صلی‌الله علیه و آله شنیدم که می‌فرمود: اطراف عرش، نود هزار ملائکه هستند که تسبیح و عبادتی جز اطاعت علی بن ابیطالب علیه‌السلام و بیزاری از دشمنانش و استغفار برای شیعیانش ندارند.»

گفتم: خداوند تو را رحمت کند، غیر از این بگو؟ گفت: از پیامبر شنیدم که می‌فرمود: هر امّتی که پیامبر مرسلی در میان آنان باشد، خداوند دانا به‌وسیلهٔ علی علیه‌السلام بر آنان احتجاج و استدلال می‌کند، آن‌که بیشتر علی علیه‌السلام را می‌شناسد درجه‌اش نزد خدا بیشتر است.

گفتم: خدا تو را رحمت کند، حدیث دیگری بگو. گفت: از پیامبر صلی‌الله علیه و آله شنیدم که می‌فرمود: اگر من و علی علیه‌السلام نبودیم، خدا شناخته نمی‌شد؛ اگر من و علی علیه‌السلام نبودیم کسی خداوند را عبادت نمی‌کرد، اگر من و علی علیه‌السلام نبودیم ثواب و عذابی نبود، بین علی و خداوند هیچ پرده‌ای وجود ندارد و هیچ مانعی جلو او را نگرفته است، او خود پرده و واسطه بین خدا و خلق اوست». (کتاب سلیم بن قیس اسرار آل محمد، ص 239)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.