وبلاگ

خواتیم سوره حشر

1- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس صبح هنگام بگوید: «اعوذبالله السمیع العلیم من الشیطان الرجیم» و سه آیه آخر سوره حشر (هو الله الذی لا اله الا هو عالم الغیب…العزیز الحکیم 22-24) را بخواند، خداوند هفت هزار ملائکه برای او می‌گمارد تا او را حفظ کنند و بر او تا شب درود بفرستند و اگر در آن روز یا شب بمیرد درجه شهید به او داده می‌شود.

2- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس آخر سوره حشر را بخواند در آن روز یا شب بمیرد هر گناهی که او انجام داده را، خداوند از او بپوشاند و محو کند.

3- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس صبح هنگام سه بار بگوید: «اعوذبالله السمیع العلیم من الشیطان الرجیم» سه آیه آخر سوره حشر را بخواند، خداوند هفتاد هزار ملک را برای او می‌گمارد و تا شب بر او درود می‌فرستند و اگر در آن روز بمیرد شهید مرده است؛ و هر کس به همین نحو در شب بخواند این منزلت برایش می‌باشد.

4- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس سه بار از شیطان به خدا پناه ببرد و سپس آخر سوره حشر را بخواند، خداوند هفتاد هزار ملک را بر او می‌انگیزاند که شیاطین انس و جن را از او دور کنند. اگر شب بخواند تا صبح و اگر روز بخواند تا شب این خاصیت برایش باشد.

5- پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس آیات آخر سوره حشر را در شب یا روز بخواند پس در آن شب یا روز بمیرد بهشت بر او واجب می‌شود.

6- امام حسن علیه‌السلام فرمود: هر کس سه آیه آخر سوره حشر را صبح هنگام بخواند و در آن روز بمیرد، نشان شهدا بر او زده می‌شود و اگر شب بخواند و در آن شب بمیرد، نشان و مهر شهدا بر او زده می‌شود.

7- امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: آخر سوره حشر از «لو انزلنا… العزیز الحکیم» برای سر درد (صداع) دوا است.

8- عبدالله گفت: من بر پیامبر صلی‌الله علیه و آله قرائت قرآن می‌کردم چون به این آیات «لو انزلنا…العزیز الحکیم» رسیدم، فرمود: دست خود را بر سر بگذار، همانا جبرئیل چون این آیات را بر من نازل کرد به من گفت: دستان خود را بر سر بگذار چون این آیات شفاء برای هر دردی است مگر مرگ.

از استاد مسموع شده است که چهار آیه آخر سوره‌ی حشر برای قوی شدن اراده بسیار خوب است و هم‌چنین برای شفاء مریض برای کسی که ریاضت این آیه را به عدد خاص در ایام متعین خوانده باشد. جامعیت این چهار آیه یکی به خاطر این است که هیجده اسماء الهی در آن مندرج شده است.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.