امام صادق علیه‌السلام فرمود: «کسی که به‌سوی خدا چهل صبح این دعای عهد را بخواند از یاوران قائم ما می‌باشد. اگر پیش از ظهور بمیرد، خداوند تعالی او را از قبر بیرون می‌آورد و به هر کلمه از کلمات دعا هزار حسنه عطا کند و هزار گناه را از او محو نماید». دعا این است:

۱- اَللّٰهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظیٖمِ وَ رَبَّ الْکُرْسِی الرَّفیٖعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ مُنْزِلَ التَّوْرٰاةِ وَ الْإِنْجیٖلِ وَ الزَّبُورِ وَ رَبَّ الظِّلِّ وَ الْحَرُورِ وَ مُنْزِلَ الْفُرْقٰانِ الْعَظیٖمِ وَ رَبَّ الْمَلٰائِکةِ الْمُقَرَّبیٖنَ وَ الْأَنْبِیٰاءِ وَ الْمُرْسَلیٖنَ.۱- بار خدایا! ای پروردگار نور بسیار بزرگ، و پروردگار تخت فرمانفرمایی بلند، و پروردگار دریای جوشان، و نازل کنندهٔ تورات و انجیل و زبور، و پروردگار سایه و گرمای داغ، و نازل کنندهٔ قرآن بسیار بزرگ، و پروردگار فرشتگان مقرّب و پیغمبران و رسولان.
۲- اَللّٰهُمَّ إِنّیٖ أَسْأَلُکَ بِوَجْهِکَ الْکریٖمِ وَ بِنُورِ وَجْهِکَ الْمُنیٖرِ وَ بِمُلْکِکَ الْقَدیٖمِ یٰا حَیُّ یٰا قَیُّومُ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذیٖ أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمٰاوٰاتُ وَ الْأَرَضُونَ یٰا حَی [حَیاً] قَبْلَ کُلِّ حَی، یٰا حَیاً بَعْدَ کُلِّ حَی، یٰا حَیاً لٰا إِلٰهَ إِلّٰا أَنْتَ.۲- بار خدایا! به‌راستی من درخواست می‌کنم از تو به حقّ روی کریمت، و به حقّ نور جمال نورانیّت، و به حقّ فرمانروایی قدیمت، ای زنده! ای پایدار! درخواست می‌کنم از تو به حقّ نامت، که روشن گشته به‌وسیلهٔ آن آسمان‌ها و زمین‌ها، ای زنده! ای پیش از هر زنده!، ای زندهٔ پس از هر زنده!، ای زنده که نیست معبودی جز تو!
۳- اَللّٰهُمَّ بَلِّغْ مَوْلٰانٰا الْإِمٰامَ الْهٰادِی الْمَهْدیٖ، الْقٰائِمَ بِأَمْرِ اللَّهِ، صَلَوٰاتُ اللَّهِ عَلَیهِ وَ عَلیٰ آبٰائِهِ الطّٰاهِریٖنَ فِی مَشٰارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغٰارِبِهٰا وَ سَهْلِهٰا وَ جَبَلِهٰا وَ بَرِّهٰا وَ بَحْرِهٰا وَ عَنّیٖ وَ عَنْ وٰالِدَی وَ عَنِ الْمُؤْمِنیٖنَ مِنَ الصَّلَوٰاتِ، زِنَةَ عَرْشِ اللَّهِ، وَ عَدَدَ کلِمٰاتِهِ وَ مٰا أَحٰاطَ بِهِ عِلْمُهُ وَ أَحْصٰاهُ کتٰابُهُ.۳- بار خدایا! برسان به مولای ما آن پیشوای هدایت‌گر، آن راه راست یافته، قیام‌کننده به فرمانت، درودهای خداوند بر او و بر پدران پاکش باد، در مشرق‌های زمین و مغرب‌هایش، جاهای هموار و کوه‌هایش، و خشکی‌ها و دریاهایش، و از طرف من و پدرم و مادرم و از تمام مردان با ایمان، از درودهای هم وزن عرش خدا و تعداد کلماتش، و آنچه احاطه کرده به آن علمش، و شماره کرد آن را کتابش.
۴- اَللّٰهُمَّ إِنّیٖ أُجَدِّدُ لَهُ فی صَبیٖحَةِ هٰذَا الْیَوْمِ وَ مٰا عِشْتُ بِهِ فی أَیّٰامیٖ عَهْداً وَ عَقْداً وَ بَیعَةً لَهُ فی عُنُقیٖ لٰا أَحُولُ عَنْهٰا وَ لٰا أَزُولُ، اَللّٰهُمَّ اجْعَلْنیٖ مِنْ أَنْصٰارِهِ وَ أَعْوٰانِهِ الذّٰابّیٖنَ عَنْهُ، الْمُسٰارِعیٖنَ فی حَوٰائِجِهِ، الْمُمْتَثِلیٖنَ لِأَوٰامِرِهِ، الْمُحٰامیٖنَ عَنْهُ، الْمُسْتَشْهَدیٖنَ بَیْنَ یَدَیْهِ.۴- بار خدایا! به راستی من تجدید می‌کنم برای او در بامداد امروزم، و آنچه زیسته‌ام از روزهایم، عهد و پیمان و بیعت را برای او در گردنم، تغییر عقیده نکنم از آن و هرگز از بین نمی برم.
بار خدایا! قرار ده مرا از یاران و یاورانش، و از دفاع کنندگانش، و از شتابندگانش به سویش در (برآوردن) نیازهایش، و از اطاعت‌کنندگان دستوراتش، و حمایت‌کننده از او و از کشته‌شدگان پیشاپیشش.
۵- اَللّٰهُمَّ وَ إِنْ کٰانَ الْمَوْتُ الَّذیٖ جَعَلْتَهُ عَلیٰ عِبٰادِکَ حَتْماً، یَحُولُ بَیْنیٖ وَ بَیْنَهُ فَأَخْرِجْنیٖ مِنْ قَبْریٖ، مُؤْتَزِراً کَفَنیٖ، شٰاهِراً سَیْفیٖ، مُجَرِّداً قَنٰاتیٖ، مُلَبِّیاً دَعْوَةَ الدّٰاعیٖ فِی الْحٰاضِرِ وَالْبٰادیٖ. ۵- بار خدایا! اگر مرگی که بر بندگانت حتمی قرار دادی، میان من و او مانع شود، پس بیرون آور از گورم، درحالی‌که کفن به تن دارم، برکشیده شمشیرم، برهنه نیزه‌ام، دعوت‌کننده به سوی او را در شهر و بادیه اجابت کننده.
۶- اَللّٰهُمَّ أَرِنیٖ طَلْعَتَهُ الرَّشیٖدَةَ وَ غُرَّتَهُ الْحَمیٖدَةَ وَاکحَلْ مُرْهیٖ بِنَظْرَةٍ مِنّیٖ إِلَیهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَاسْلُکْ بیٖ مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَاشْدُدْ أَزْرَهُ.
۶- بار خدایا! نشان بده به من جمال آن با رشادت و روشن جبین ستوده را، و سرمه کن چشم خرابم را با نگاه کردن من به‌سوی او، و زود گردان فرجش را، و آسان گردان در آمدنش را، و وسیع گردان راه و روشش را، و راهبری کن مرا به راه روشن او، و با نفوذ گردان فرمانش را و سخت گردان پشتش را.
۷- واعْمُرِ اَللّٰهُمَّ بِهِ بِلٰادَکَ وَ أَحْیِ بِهِ عِبٰادَکَ، فَإِنَّکَ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ عَلیٰ لِسٰانِ نَبِیِّکَ مُحَمَّدٍ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ: ظَهَرَ الْفَسٰادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمٰا کَسَبَتْ أَیْدِی النّٰاسِ۷- و آباد گردان بار خدایا به‌وسیلهٔ او شهرهایت را، و زنده گردان به‌وسیلهٔ او بندگانت را، پس به‌راستی تو خود فرمودی و فرمایشت حق است که به زبان پیامبرت محمّد (درود فرستد خدا بر او و خاندانش)، جاری شد: «آشکار گشت تباهی در خشکی و دریا به علّت آنچه کسب کردند دست‌های مردم». (روم: ۴۱)
۸- اَللّٰهُمَّ فَأَظْهِرْ لَنٰا وَلِیِّکَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِیّکَ، الْمُسَمّیٰ بِاسْمِ نَبِیِّکَ، حَتّٰی لٰا یَظْفَرَ بِشَی‌ءٍ مِنَ الْبٰاطِلِ إلّٰا دَحَضَهُ وَ یُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُحَقِّقَهُ،۸- بار خدایا! پس آشکار گردان برای ما ولیّت را و فرزند دختر پیغمبرت را، آن نامیده شده به نام رسولت، تا این‌که دست نیابد به چیزی از باطل مگر از بین ببرد آن را، و احقاق کند حقّ را و جامهٔ عمل بپوشاند به آن.
۹- اَللّٰهُمَّ وَاجْعَلْهُ مَفْزَعاً لِلْمَظْلُومِ مِنْ عِبٰادِکَ وَ نٰاصِراً لِمَنْ لٰا یَجِدُ نٰاصِراً غَیرَکَ وَ مُجَدِّداً لِمٰا عُطِّلَ مِنْ أَحْکٰامِ کِتٰابِکَ وَ مُشَیِّداً لِمٰا وَرَدَ مِنْ أَعْلٰامِ دیٖنِکَ وَ سُنَنِ نَبِیِّکَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ، وَاجْعَلْهُ اَللّٰهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدیٖنَ.۹- بار خدایا! قرار ده او را پناه‌گاهی برای بندگان ستم دیده‌ات، و یاری کننده برای کسی که یافت نشود برای او یاری کننده‌ای جز تو، و تجدیدکننده بر آنچه تعطیل شده از احکام کتابت، و بسته شده از ورود نشانه‌های دینت و سنّت‌های پیامبرت، که درود فرستد خداوند بر او و خاندانش، و قرار ده او را بار خدایا از آنان که محکم محافظت کردی او را از دشمنی متجاوزان.
۱۰- اَللّٰهُمَّ وَ سُرَّ نَبِیِّکَ مُحَمَّداً صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّٰاهِریٖنَ بِرُؤْیتِهِ وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلیٰ دَعْوَتِهِ وَارْحَمِ اسْتِکٰانَتَنٰا مِنْ بَعْدِهِ.۱۰- خدایا! شادمان گردان پیامبرت محمّد را، که درود فرستد خداوند بر او و خاندانش با دیدارش، و آنان را که پیروی کردند از دعوت او و رحم کن به درماندگی ما که بعد از (غیبت او به وجود آمده است.)
۱۱- اَللّٰهُمَّ اکشِفْ هٰذِهِ الْغُمَّةَ عَنِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلِ اَللّٰهُمَّ لَنٰا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعیٖداً وَ نَرٰاهُ قَریٖباً، بِرَحْمَتِکَ یٰا أَرْحَمَ الرّٰاحِمیٖنَ.۱۱- بار خدایا! برطرف کن این مصیبت را از این امّت با حضور و ظهورش و زود گردان برای ما ظهورش را، به‌راستی دیگران می‌بینند آن را دور و ما می‌بینیم آن را نزدیک، به حقّ رحمتت ای مهربان‌ترین مهربانان.
۱۲- ثُمَّ تَضْرِبُ یَدَیْکَ ثَلٰاثاً تَقُولُ: الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یٰا صٰاحِبَ الزَّمٰانِ.(۱)
۱۲- آنگاه سه مرتبه دستت را (بر دستت یا بر رانت) بزن و بگو: شتاب کن! شتاب کن! شتاب کن! ای صاحب‌الزمان»!
© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.