شناخت علائم ظهور

در نصوص به مواردی به‌عنوان نشانه‌های قبل از ظهور اشاره شده است مانند سفیانی، یمانی، نفس زکیه، صیحه آسمانی، فرورفتن در بیداء و … شخص منتظر می‌باید کتاب‌هایی که دراین‌باره نوشته شده است را مطالعه نماید تا در مصادیق اشتباه نکند و گمراه نشود.

چه‌بسا به دلیل عدم اطلاع کافی در تشخیص مواردی دچار گمراهی شود، به‌طور مثال یکی از نشانه‌ها، صدای آسمانی است که یکی حق است و یکی باطل و تشخیص آن‌ها نیاز به اطلاعات کافی دارد؛ و از طرفی باید دانشش کافی باشد و همچنین علائم ظهور حتمیّه و غیر حتمیّه را خوب بشناسد تا گول مدّعیان و نوظهوران اغواگر را نخورد و در دامشان گرفتار نشود.

بحمدالله کتاب‌هایی دراین‌باره نوشته شده است؛ پس آگاهی و شناخت علائم حتمی و غیر حتمی قبل از ظهور لازم و ضروری است. ولی باز در نیم‌قرن اخیر می‌بینیم، اشخاصی کذّاب به نام سفیانی، سید حسنی، یمانی، دجال و امثال این‌ها معرفی‌شده‌اند عده‌ای ساده و خوش‌بین به دلیل عدم آگاهی کافی فریب‌خورده و جذب آنان شده‌اند.

تجربهٔ نیم‌قرن اخیر دلیل بر آن است که نوعاً مصداق‌های علائم ظهور نسبت به افراد مذکور در روایات، هیچ تناسبی با این افراد مدعی نداشته و این نشانه‌های اعلام‌شده حقیقی نبوده است.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.