وبلاگ

صلوات بر محمّد و آل محمّد (اَللّٰهُمَّ اِنَّ مُحَمَّداً)

سید بن طاووس گوید: روایت می‌کنم این صلوات را به اسنادم تا ابی العباس احمد بن عقده از کتابش که دربارهٔ مشایخ تصنیف کرده و گفته: محمّد بن عبدالله بن مهران خبر داده ما را که حدیث کرد پدرم از پدرش که امام جعفر صادق علیه‌السلام به محمّد بن اشعث کتابی داده که در آن دعا و صلوات بر پیامبر بوده و جعفر بن محمّد بن اشعث آن را به فرزندش مهران داده و در آن این صلوات بر پیامبر هست.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلیٰ أَئِمَّةِ الْمُسْلِمیٖنَ الْأَوَّلیٖنَ مِنْهُمْ وَ الْآخِریٖنَ اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلیٰ إِمٰامِ الْمُسْلِمیٖنَ وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یَمیٖنِهِ وَ عَنْ شِمٰالِهِ وَ مِنْ فَوْقِهِ وَ مِنْ تَحْتِهِ وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً یَسیٖراً وَ انْصُرْهُ نَصْراً عَزیٖزاً وَ اجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْکَ سُلْطٰاناً نَصیٖراً.بارالها! درود فرست بر محمّد و خاندان محمّد و بر امام‌های مسلمین، اوّلین آن‌ها و آخرین آن‌ها را، خداوندا درود فرست بر محمّد و آل محمّد و بر امام مسلمین و او را حفظ بفرما از روبرو و از پشت سر و از سمت راست و از سمت چپ و از بالای سر و از پایین پایش، و بگشا برایش گشایشی آسان را و یاری‌اش بفرما کمکی با عزّت را و قرار بده برایش از نزد خودت سلطانی کمک کار را.
اَللّٰهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِکْ أَعْدٰاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهٖ وَ ذُرِّیَّتِهٖ وَ أَزْوٰاجِهِ الطَّیِّبیٖنَ الْأَخْیٰارِ الطّٰاهِریٖنَ الْمُطَهَّریٖنَ الْهُدٰاةِ الْمُهْتَدیٖنَ غَیْرَ الضّٰالّیٖنَ وَ لَا الْمُضِلّینَ الَّذیٖنَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهیٖراً.بارالها! تعجیل نما فرج و گشایش آل محمّد را و هلاک نما دشمنانشان را، چه از جنّیان باشند چه از انسان‌ها، بارالها! درود فرست بر محمّد و خاندان و ذَراری و همسرانش. آنان که پاکیزه و برگزیده و طاهر و پاک شده هستند و هادیانی که هدایتگرند. نه گمراه‌اند و نه گمراه‌کننده آن‌هایی که پلیدی را از آن‌ها برداشتی و به بهترین وجه تطهیر و پاکشان نمودی.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِی الْأَوَّلیٖنَ وَ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ فِی الْآخِریٖنَ وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ فِی الْمَلَإِ الْأَعْلیٰ وَ صَلِّ عَلَیْهِمْ أَبَدَ الْآبِدیٖنَ صَلاٰةً لاٰ مُنْتَهیٰ لَهٰا وَ لاٰ أَمَدَ دُونَ رِضٰاکَ آمیٖنَ آمیٖنَ رَبَّ الْعٰالَمیٖنَ.(۱)خدایا! درود فرست بر محمّد و آل محمّد در امّت‌های اول و درود فرست بر محمّد و آل محمّد در امّت‌های آخر و درود فرست بر آن‌ها در ملاء اعلی و درود فرست بر ایشان برای همیشه درودی که هیچ نهایت و هیچ پایانی نداشته باشد، مگر رضایت تو. خدایا! برآورده کن برآورده کن ای پروردگار جهانیان.
© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.