نصرانی مسلمان شد

شخصی نصرانی در کشور روم، هفت چیز در خواب دید و حضرت علی علیه‌السلام تفصیل خواب و تعبیر آن را بیان فرمود و او تصدیق کرد.

حضرت فرمود: خواب اوّل: آن بود که در خواب دیدی قصری از آسمان، آویزان است که در آن کرسی‌ها از طلا نهاده شده و کنیزان و غلامان و فرش‌های دیبا در میانش می‌باشد و اطراف آن قصر را بوزینه‌ها و خوک‌ها گرفته‌اند؛ تعبیرش این است: آن، قصر سلطان ظالم است که در آخرالزمان، چون مردم زکوة نمی‌دهند، اموال مردم را می‌گیرد و در اطراف سلطان، ستمکارانی هستند که او را در ظلم یاری می‌کنند.

خواب دوّم: آن بود که دیدی کرباسی از آسمان، آویزان است و مردمان آن را پاره می‌کردند تا این‌که مقداری کمی باقی ماند؛ تعبیرش این است: آن کرباس مذهب‌های مختلفه است که در آخرالزمان مردمان به آن‌ها معتقد می‌شوند و از مذهب باقی نمی‌ماند مگر به‌منزله نخی.

خواب سوّم: دیدی مرغانی از آسمان فرود آمدند و سرهای خود را در زمین نهادند و برگشتند بدون آن‌که سر داشته باشند؛ تعبیرش این است: که آن مرغان، اسلام است که باقی نمی‌ماند از اسلام مگر رسم و شریعت و حقیقتش به‌سوی آسمان رجوع می‌کند.

خواب چهارم: چهارپایانی که مخرج بول و غایط نداشتند؛ تعبیر، آن بود که توانگران اموال را جمع می‌کنند و حقوق الهی و زکوة را نمی‌دهند.

خواب پنجم: آن‌که بیماری را دیدی که سالمان را عیادت کند، تعبیر، آن است که مریضان، فقراء بودند که در نزد اغنیاء حاضر شوند و چیزی از اغنیاء خواهند و آنان چیزی به ایشان نمی‌دهند.

خواب ششم: حوض خشکی را دیدی که نزد آن سبزه‌زار و بوستانی بود؛ تعبیر حوض‌های خشک، علمایی هستند که به علم خود عمل نمی‌کنند و بوستان، مردمانی باشند که از علما آنچه می‌شنوند عمل می‌کنند.

خواب هفتم: جام‌های سبز را دیدی که در آن‌ها هر چیزی که در دنیا هست در آن دیده می‌شود؛ تعبیر این است: آن جام‌های سبز دنیاست که اهل دنیا آن را می‌گیرند و سخن از برای دنیا می‌گویند نه آخرت و حال‌آنکه از برای آخرت خلق شده‌اند.

همین‌که نصرانی این خواب و تعبیرش را از معدن علم، حضرت علی علیه‌السلام شنید، شهادتین را بر زبان جاری کرد و اسلام آورد. (لب اللباب- الغناء و الاسلام، ص 372)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.