وبلاگ

هفت ذکر آسمان

پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: شب معراج به آسمان دنیا رسیدم، قصری از گوهر سرخ دیدم، به جبرئیل گفتم: این قصر از آن کیست؟ گفت: هر کس هر روز بعد از نماز صبح چهل بار بگوید: «یا باسط الیدین بالرحمه ارحمنی» وقتی به آسمان دوم رسیدم قصری که هفتاد درب داشت دیدم، به جبرئیل گفتم: این قصر از آن کیست؟ گفت: هر کس بعد از نماز ظهر هفتاد بار بگوید: «یا واسع المغفره اغفر لی» وقتی به آسمان سوم رسیدم قصری در فضا آویزان دیدم، به جبرئیل گفتم: این قصر از آن کیست؟ گفت: هر کس بعد از نماز عصر هفده بار گوید: «لا اله الا الله قبلَ کلّ احد، لا اله الا الله بعد کل احد، لا اله الا الله یبقی ربنا و یفنی کلّ احد» وقتی به آسمان چهارم رفتم قصری از مروارید دیدم به جبرئیل گفتم: این قصر از آن کیست؟ گفت: هر کس بعد از نماز مغرب چهل بار گوید: «یا کریم العفو، اُنشر علیَّ رحمتک یا ارحم‌الراحمین».

وقتی به آسمان پنجم رفتم قصری از ارغوان دیدم، به جبرئیل گفتم: این قصر از آن کیست؟ گفت: هر کس بعد از نماز عشاء هفده بار بگوید: «یا عالمَ خفیتی اغفر لی خطیئتی» وقتی به آسمان ششم رفتم بارگاه عظیم و سفیدی را دیدم به جبرئیل گفتم: این بارگاه از آن کیست؟ گفت: هر کس در نیمه‌های شب بیدار گردد و سه بار بگوید: «یا حی یا قیوم، یا حی لا یموت ارحم عبدک الخاطی المعترف بذنبه یا ارحم‌الراحمین»

وقتی به آسمان هفتم رفتم قصری از مروارید سفید دیدم. به جبرئیل گفتم: این قصر از آن کیست؟ گفت: هر کس هر روز بگوید: «سبحان‌الله بعدد ما خلق، سبحان‌الله بعدد ما هو خالق الی یوم القیامه و الحمد لله رب‌العالمین».

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.