وبلاگ

احاطه ملزوم به لوازم

احاطه‌ی حق به جمیع موجودات هم چون احاطه‌ی ملزوم است به لوازم و یا احاطه‌ی کل به جزءِ، یا ظرف به مظروف.

مراد اندراج اوصاف و لوازم در موصوف و ملزوم است، مانند اندراج نصفیّت و ثلثیّت تا عددهای بی پایان در ذات واحد عددی، که این نسب در وی مندرج هستند و اصلاً ظهور ندارند.

در ذات حق اندراج شأن معروف است **** شأن چون صفت است و ذات حق موصوف است

ایـن قـاعده یاد دار کانجا که خداست **** نـی جـزو و نـه کـل نـه ظرف نی مظروف است

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.