وبلاگ

بعد از هر نماز واجب (اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ)

شیخ طبرسی گوید: روایت است هر کس این دعا را بعد از هر نماز واجب بخواند و بر آن مواظبت نماید، آن‌قدر عمر خواهد کرد تا از زندگی سیر شود، و به دیدار حضرت صاحب‌الامر “عجّل الله فرجه الشریف” مشرف خواهد شد.

دعا این چنین است:

اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمّدٍ اَللّٰهُمَّ اِنَّ رَسُولَکَ الصّٰادِقَ الْمُصَدَّقَ صَلَوٰاتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِه قٰالَ إِنَّکَ قُلْتَ مٰا تَرَدَّدْتُ فیٖ شَیْءٍ أنَا فٰاعِلُهُ کَتَرَدُّدیٖ فیٖ قَبْضِ رُوحِ عَبْدِیَ الْمُؤمِنِ یَکْرَهُ الْمَوْتَ وَ أنَا اَکْرَهُ مَسٰائَتَهُ اَللّٰهُمَّ فَصَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِاَوْلِیٰائِکَ الْفَرَجَ وَ النَّصْرَ وَ الْعٰافِیَةَ وَ لاٰ تَسُؤنیٖ فیٖ نَفْسیٖ وَ لاٰ فیٖ فُلانٍ. قٰالَ: وَ تَذْکُرُ مَنْ شِئتَ.(۱)خدایا! بر محمّد وآل محمّد درود فرست. پروردگارا به درستی که رسول راست‌گوی تصدیق شدهٔ تو – که درود تو بر او و آلش باد – فرمود که تو فرموده‌ای: من در هیچ امری که انجام دهندهٔ آنم، تردّد نکرده‌ام هم چون تردّد در قبض روح بندهٔ مؤمن خودم، او مرگ را اکراه دارد و من خوش ندارم او را ناراحت کنم. پروردگارا پس بر محمّد و آل محمّد درود فرست و برای اولیای خودت فرج و نصرت و عافیت را تعجیل فرمای، و مرا نه در مورد خودم و نه در مورد فلانی بدی مرسان. فرمود: و به جای کلمه فلانی هر کسی را بخواهی نام می‌بری».

شیخ طوسی فرمود: «روایت است هر کس این دعا را بخواند و مواظبت کند بعد از هر نماز واجب آن قدر عمر کند تا از زندگی خسته شود و دعا این است:

اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَللّٰهُمَّ اِنَّ الصّٰادِقَ الْأمیٖن (علیه السَّلاٰم) قٰالَ: اِنَّکَ قُلْتَ مٰا تَرَدَّدْتُ فیٖ شَیْ ءٍ اَنَا فٰاعِلُهُ کَتَرَدُّدیٖ فیٖ قَبْضِ رُوحِ عَبْدِیَ الْمُؤْمِنِ یَکْرَهُ الْمَوْتَ وَ اَکْرَهُ مَسٰائَتَهُ اَللّٰهُمَّ فَصَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعٰافِیَةَ وَ النَّصْرَ وَ لاٰ تَسُؤْنیٖ فیٖ نَفْسْیٖ وَ لاٰ فیٖ اَحَدٍ مِنْ اَحِبَّتیٖ.(۲)خدایا بر محمّد و آل محمّد درود فرست. پروردگارا همانا راستگوی امین که درود بر او باد گفت که تو فرموده‌ای: من در هیچ چیزی که انجام دهندهٔ آن هستم تردّد نکنم مگر در قبض روح بندهٔ مؤمنم که او مرگ را اکراه دارد و خودم خوش ندارم او را ناراحت کنم. خدایا! درود بر محمّد و خاندانش فرست و تعجیل نما برای ولیت گشایش و عافیت و نصرت را و در مورد خودم و هیچ یک از دوستانم بدی مرسان».
© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.