وبلاگ

نسخه دوم دعای اللّهم کن لولیّک

سید بن طاووس گوید: محمّد بن ابی قرّه در کتاب خود (عمل شهر رمضان) به سند خود از برخی امامان نقل کرده است که فرمود: «در شب ۲۳ ماه رمضان، ایستاده و نشسته و در هر حال، بلکه در کلّ این ماه و به هر صورت که امکان داشت، بلکه در طول عمرت هرگاه به یادت آمد، بعد از تمجید خداوند متعال و درود بر پیامبر و خاندان او این دعا را تکرار کن:

اللّٰهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ، الْقٰائِمِ بِأَمْرِکَ، الْحُجَّةِ، مُحَمَّدِ بْنِ الْحَسَنِ الْمَهْدِیِّ فیٖ هٰذِهِ السّٰاعَةِ وَ فٖی کُلِّ سٰاعَةٍ، وَلِیّاً وَ حٰافِظاً وَ قٰائِداً، وَ نٰاصِراً وَ دَلیٖلاً وَ مُؤیِّداً، حَتّیٰ تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیٖهٰا طُولاً وَ عَرْضاً، وَ تَجْعَلَهُ وَ ذُرِّیَّتَهُ مِنَ الأئمَّةِ الْوٰارِثیٖنَ.بار خدایا! باش بر ولیّت قائم به امرت حجّتت محمّد بن حسن عسکری در این ساعت و در هر ساعت، نگه دار و سرپرست و پیشوا و یاور و راهنما و تأیید شده، تا اینکه بنشانی او را در زمینت فرمان‌بردار و بهره‌ور سازی او را در پهنا و در ازای زمین مدّت زیاد، و او را و ذرّیه او از امامان وارث زمین قرار دهی.
اللّٰهُمَّ انْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ، وَاجْعَلِ النَّصْرَ مِنْکَ لَهُ وَ عَلی یَدِهِ وَالْفَتْحَ عَلیٰ وَجْهِهِ، وَ لاٰ تُوَجِّهِ الأمْرَ إِلیٰ غَیْرِهِ.بار خدایا! یاری کن او را و به وسیلهٔ او انتقام بگیر و یاری خود را برای او در اختیار او و پیروزی را در پیشاروی او قرار ده و کار را به دیگری وامگذار.
اللّٰهُمَّ أَظْهِرْ بِهِ دیٖنَکَ وَ سُنَّةَ نَبِیِّکَ، حَتّٰی لاٰ یَسْتَخْفِیَ بِشَیْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخٰافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ.خدایا! دین خود و آیین پیامبرت را به وسیلهٔ او آشکار ساز تا از بیم هیچ کس از آفریده‌هایت هیچ چیز از حق را پنهان ندارد.
اَللّٰهُمَّ إِنّیٖ أَرْغَبُ إِلَیْکَ فیٖ دَوْلَةٍ کَریٖمَةٍ، تُعِزُّ بِهَا الْإسْلٰامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفٰاقَ و َأَهْلَهُ وَ تَجْعَلُنٰا فیٖهٰا مِنَ الدُّعٰاةِ إِلیٰ طاٰعَتِکَ وَالْقٰادَةِ إِلیٰ سَبیٖلِکَ وَآتِنٰا فِی الدُّنْیٰا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنٰا عَذٰابَ النّٰارِ وَاجْمَعْ لَنٰا خَیْرَ الدّٰارَیْنِ وَاقْضِ عَنّٰا جَمیٖعَ مٰا تُحِبُّ فیٖهِمٰا وَاجْعَلْ لَنٰا فیٖ ذٰلِکَ الْخِیَرَةَ بِرَحْمَتِکَ وَ مَنِّکَ فیٖ عٰافِیَهٍ، آمیٖنَ رَبَّ الْعٰالَمیٖنَ.خداوندا! ما دولت گرامی‌ای را از تو می‌خواهیم که اسلام و اسلامیان را به آن سرافراز و نفاق و منافقان را خوار گردانیده و ما را از دعوت‌کنندگان به طاعتت و راهبران به راهت قرار دهی و نیکی دنیا و آخرت را به ما ارزانی دار و از عذاب آتش جهنم نگاه دار و خیر دو سرا را برای ما فراهم کن و تمام تکالیفی را که در این دو سرا دوست می‌داری، از طرف ما بر آور و این همه را به رحمت و بخششت، برای ما همراه با عافیت قرار ده. اجابت فرما ای پروردگار جهانیان.
وَ زِدْنا مِنْ فَضْلِکَ وَ یَدِکَ الْمَلأی، فَاِنَّ کُلَّ مُعْطٍ یَنْقُصُ مِنْ مُلْکِهِ، وَعَطاوءُکَ یَزِیدُ فِی مُلْکِکَ.(۱)و از تفضل و دست پُر [از رحمت] خود بر ما بیفزای، که هر دهنده‌ای [در صورت بخشش] از فرمانروایی و سلطنتش می‌کاهد، ولی عطای تو موجب افزایش سلطنت می‌گردد.
© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.