وبلاگ

تذکر بعضی اذکار قرآنی

در قرآن بعضی اذکار و اوراد آمده و آثار هم دارد مانند این اذکار:

* الله لا إله إلّا هو، در ۸ جای قرآن آمده است مانند (بقره: ۲۵۶) و ابجد آن ۱۷۶ می‌باشد.

* لا إله إلّا هو، ۲۸ مرتبه در قرآن تکرار شده است مانند (طه: ۹) و ابجد آن ۱۱۰ می‌باشد.

* الحمدلله، ۲۲ مرتبه تکرار شده است مانند (انعام: ۴۵)

* سبحان‌الله، ۹ مرتبه ذکر شده است مانند (یس: ۸۳)

* امام صادق علیه‌السلام فرمود: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار چیز پناه نمی‌برد؟

۱. در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرد، چگونه به ذکر خداوند در قرآن حسبنا الله و نعم الوکیل (آل‌عمران: ۱۷۳) پناه نمی‌برد، زیرا شنیدم که خداوند عزوجل به دنبال ذکر یاد شده فرمود: پس همراه با نعمتی و فضل از جانب خداوند بازگشتند و هیچ‌گونه بدی به آنان نرسید.

۲. در شگفتم برای کسی که اندوهگین است، چگونه به ذکر خداوند لا إله إلّا أنتَ سبحانک إنّی کنت من الظّالمین (انبیاء: ۸۷) پناه نمی‌برد، زیرا شنیدم که خداوند به دنبال آن فرمود: پس ما او را از اندوه نجات دادیم و همین گونه مؤمنین را نجات می‌بخشیم.

۳. در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر خداوند أفوّض أمری إلی الله إنّ الله بصیر بالعباد (غافر: ۴۴) پناه نمی‌برد، زیرا شنیدم که خداوند به دنبال آن فرمود: پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شرّ و مکر فرعونیان مصون داشت.

۴. در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیبایی‌های دنیا است، چگونه به ذکر خدا ماشاءالله لا قوّةَ إلّا بالله پناه نمی‌برد، زیرا شنیدم که خداوند بعد از ذکر آن فرمود: ( مرد فاقد نعمت‌های دنیوی به مردی که دارای نعمت بود گوید) اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می‌دانی، پس امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد. (امالی صدوق – رساله نور علی نور،ص۱۴)

البته اذکار و اوراد قرآنی و خواص آیات در کتاب‌های مختلف بسیار نوشته‌اند که ما به همین مختصر بسنده کردیم.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.