وبلاگ

تمثیلاتی درباره مرگ مؤمن

برای مرگ می‌توان به تشبیهات و تمثیلاتی متمسک شد تا به اندازه فهم، افراد آن را بیابند.

1- امام زین‌العابدین علیه‌السلام فرمود: مرگ برای شخص مؤمن هم چون دور افکندن لباس چرکین و برداشتن بندها و زنجیرها و تبدیل آن‌ها به خوشبوترین لباس و راحت‌ترین مرکب و بی‌ترس‌ترین خانه‌هاست.

2- امام کاظم علیه‌السلام فرمود: مرگ مانند دستگاه تصفیه است که مؤمنان را از گناه پاک می‌کند، به‌طوری‌که آخرین دردی که آن را تحمّل می‌کنند، کفّاره آخرین گناهی است که در آن‌ها باقی مانده بود.

3- امام هادی علیه‌السلام فرمود: مرگ برای انسان مؤمن همانند رفتن به حمام و تطهیر چرک و کثافت و آفات است که او را از گناه شستشو و تطهیر می‌کنند.

4- امام حسین علیه‌السلام فرمود: مرگ چیزی نیست مگر پلی که شما را از سختی‌ها و دشواری‌ها به بهشت پهناور و نعمت‌های دائمی عبور می‌دهد؛ پس کدام‌یک از شما دوست ندارد که از زندان به قصر منتقل شود؟

5- امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: شیعه‌ای که دوست صمیمی ماست مرگ برای او یعنی خارج شدن روح از بدنش، مانند نوشیدن آب گوارا و سرد در یک روز تابستان که موجب خنکی دل و جگر می‌شود.

6- امام صادق علیه‌السلام فرمود: مرگ برای مؤمن مانند خوش‌بوترین عطر است که استشمام می‌کند و درنتیجه به سبب بوی خوش آن به خواب می‌رود و همه دردها و رنج‌ها از او برطرف می‌شود.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.