حال مستغرق

وقتی انسان به کاری مشغول باشد و مُمَحَّض در آن گردد، از حواشی و فروعات دیگر آن کار غافل می‌شود، حتی حالت بی‌خودی به او دست می‌دهد، چون مستغرق است.

یک غیر شیعه باسواد در زمان شاه از استانداری که آشنایی به قرآن نداشت، پرسید: «شما می‌گویید تیر از پای علی ‌علیه‌السلام و او آن را احساس نکرد»، این حرف درست نیست. استاندار (ظاهراً کردستان) گفت: «شما درباره زنان مصر که یوسف را دیدند و انگشتان دست‌ها را بریدند که در سوره یوسف، آیه 31 آمده «وَ قَطَّعنَ أَیدیهُنَّ» چه می‌گویی؟» آن مُتعرّض مسکوت شد و جوابی نداشت. این قضیه را از آیت‌الله بهجت شنیدم.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.