حضور در مجالس

از نشانهٔ محبت به حضرت ولی‌عصر علیه‌السلام، حضور در مجالسی است که دربارهٔ آن بزرگوار منعقد می‌گردد؛ تجلیل از چنین مجالسی نیکو بوده و حضور مخلصانه در چنین محافلی نشانهٔ ادب و محبت است.

هر مجلسی که در آن یاد خدا و مسائل دینی و فضایل حضرت محمد و آل محمد نشود مجلس بیهوده‌گویان بوده و نتیجه آن حسرت خواهد بود. ازآنجایی‌که فرشتگان خادم امام زمان علیه‌السلام هستند و علاقهٔ خاص الخاصی به ایشان دارند، در هر مجلسی که به نام مبارک حضرت علیه‌السلام برپا می‌شود حضور پیدا می‌کنند و این موضوع از اهمیت فراوانی برخوردار است تا جایی که شایسته است محب بدان توجه کافی داشته باشد.

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «خداوند را ملائکه‌ای است که سیاحت و دور می‌زنند و هر جا از جمعی بگذرند که محمد و آل محمد را یاد می‌کنند به یکدیگر می‌گویند توقف نمایید، پس در آن مجلس می‌نشینند و بهره می‌برند… هرکه در آن مجلس بنشیند بدبخت نمی‌شود.»(۱)

امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «هر جمعی در مجلسی که یاد خدا و یاد ما نکنند، آن مایهٔ حسرت آن‌ها در روز قیامت خواهد شد.»(۲)

برای آنکه آثار این‌گونه مجالس بیشتر شده و تأثیر آن موجب جلاء قلوب گردد، حتماً باید نیّت بانی و گوینده و مستمع خالص باشد؛ لذا کمرنگی بعضی مجالس امام زمان علیه‌السلام به خاطر آن است که مثلث بانی و ناطق و مستمع در این محافل، تمام شرایط لازم و کامل را دارا نیستند.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.