وبلاگ

دعا در روز جمعه و عید فطر و قربان

امام باقر علیه‌السلام فرمود: «در روز جمعه و نیز در دو عید فطر و قربان، وقتی آمادهٔ خروج از منزل (برای نماز) شدی، بگو:

۱- خدایا هر کس خود را در این روز آماده و مهیّا و فراهم و مستعد وارد شدن بر آفریده‌ای کرده است، به امید این‌که به عطا و جایزه و بخشش‌های او دست یابد،

۲- پس به‌سوی توست ای آقای من، به امید دست یافتن به پاداش و جایزه‌ها و بخشش‌های تو، به درگاه تو وارد شده‌ام و خود را آماده و مهیّا و مستعد نموده‌ام.

۳- خداوندا بر حضرت محمّد بنده و فرستاده و برگزیده‌ات از میان آفریده‌هایت و بر امیر مؤمنان و جانشین فرستاده‌ات و

۴- ای پروردگار من بر پیشوایان مؤمنین، حسن و حسین و علی و محمّد و جعفر و موسی و علی و محمّد و علی و حسن و صاحب الزّمان درود فرست.

۵- سپس بگو: خدایا! پیروزی آسان و یاری سرافرازانهٔ خود را نصیب او کن. خداوندا! با (ظهور) او دینت و روش پیامبرت را آشکار کن تا هیچ از حق را از بیم هیچ‌یک از آفریده‌هایت پوشیده نکند.

۶- خداوندا، ما دولت کریمه‌ای را از تو خواهانیم که اسلام و اسلامیان را به آن سرافراز نموده و نفاق و منافقان را خوار گردانی،

۷- و ما را در آن از دعوت‌کنندگان به طاعتت و راهبران به راهت قرار ده و کرامت دنیا و آخرت را به آن روزی‌مان کنی. خدایا، آنچه را که از حق نمی‌شناسیم، به ما بشناسان و آنچه در آن کوتاهی داریم، ما را به آن برسان.

۸- در این جا برای امام زمان علیه‌السلام دعا و بر دشمنانش نفرین کن، سپس حاجتت را بخواه و کلام آخر تو این باشد که بگویی: خداوندا، دعای ما را مستجاب کن. خدایا ما را (در این روز) از کسانی قرار ده که متذکّر شدند و یادآور شدند.(۱)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.