وبلاگ

شب ۲۳ رمضان و هر زمان (نسخه دوم)

سیّد بن طاووس گوید: محمّد بن ابی قرّه در کتاب خود (عمل شهر رمضان) به سند خود از برخی امامان نقل کرده است که فرمود: «در شب ۲۳ ماه رمضان، ایستاده و نشسته و در هر حال، بلکه در کلّ این ماه و به هر صورت که امکان داشت، بلکه در طول عمرت هرگاه به یادت آمد، بعد از تمجید خداوند متعال و درود بر پیامبر و خاندان او، این دعا را تکرار کن:

۱- بار خدایا! باش بر ولیّت قائم به امرت که او حجّت، محمّد بن حسن مهدی که بر او و پدرانش برترین درود و سلام باد! در این ساعت و در هر ساعت، سرپرست و نگهدار و پیشوا و یاور و راهنما و تأیید شده،

۲- تا اینکه بنشانی او را در زمینت فرمان‌بردار و بهره‌ور سازی او را در پهنا و در عرض زمین مدّت زیاد و او را و ذریّهٔ او را از امامان وارث زمین قرار دهی.

۳- بار خدایا! یاری کن او را و به‌وسیلهٔ او دین را یاری کن و یاری خود را برای او و به دستانش و پیروزی را در پیشاروی او قرار ده و کار را به دیگری وا مگذار.

۴- خدایا! دین خود و آیین پیامبرت را به‌وسیلهٔ او آشکار ساز تا از بیم هیچ کس از آفریده‌هایت هیچ‌چیز از حق را پنهان ندارد.

۵- خداوندا! من میل دارم به تو در دولت گرامی که اسلام و اسلامیان را به آن سرافراز و نفاق و منافقان را خوار گردانیده،

۶- و ما را از دعوت‌کنندگان به طاعتت و راهبران به راهت قرار دهی و نیکی دنیا و آخرت را به ما ارزانی دار و از عذاب آتش جهنّم نگاه‌دار،

۷- و خیر دنیا و آخرت را برای ما فراهم کن و تمام تکالیفی را که در این دو سرا دوست می‌داری، از ما برآور و این‌همه را به نیکی و رحمتت و بخششت، برای ما همراه با عافیت قرار ده. اجابت فرما ای پروردگار جهانیان.

۸- و از تفضّل و دست پُر (از رحمت) خود بر ما بیفزای که هر دهنده‌ای (در صورت بخشش) از فرمانروایی و سلطنتش می‌کاهد، ولی عطای تو موجب افزایش سلطنت می‌گردد.(۱)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.