وبلاگ

علی علیه‌السلام برتر از سلیمان و عیسی است

شخصی به امیرالمؤمنین علیه‌السلام عرض کرد: عیسی بن مریم مردگان را زنده می‌کرد و سلیمان بن داوود، سخن مرغان را می‌فهمید آیا شما را این منزلت هست؟

حضرت فرمود: سلیمان بن داوود چون هدهد را نیافت خشمناک شد، هدهد آب را در شکم زمین می‌دید و آنان را بر آن راهنمایی می‌نمود، درحالی‌که سلیمان نمی‌دانست؛ با آن قدرتی که بادها و مردان و آدمیان و پریان و دیوان و سرکشان در زیر فرمانش بودند، خدای متعال در کتابش می‌فرماید: «و لو أنّ قراناً سیّرت به الجبال أو قطعت به الارض أَو کُلِمَ به الموتی»(رعد:31) «اگر قرآنی باشد که به اعجازش کوه‌ها روان شوند و زمین بشکافد و مردگان به سخن آیند همانا این قرآن است».

و نیز خداوند می‌فرماید: «ما من غائبةٍ فی السّماءِ و الارض إلّا فی کتابٍ مبین»(نحل:75) «هیچ موجود ناپدیدی در آسمان و زمین نیست مگر در کتاب مبین می‌باشد» و همچنین فرمود: «ثمّ اورثنا الکتاب الّذین اصطفینا من عبادنا»(فاطر:32): «سپس کتاب را میراث برگزیدگان از بندگانمان قرار دادیم».

ما هستیم که خدای متعال این قرآن را میراث ما قرار داده است، قرآنی که در اوست چیزی که به اعجازش کوه‌ها روان شود و زمین بشکافد و مردگان به سخن آیند و آب در زیر زمین دیده شود و میراث ما قرار داده این کتاب را که در آن بیان هر چیزی هست. (ینابیع الموده، باب 14، ص 71- بوستان معرفت)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.