وبلاگ

علی علیه‌السلام پیامبر را فریفته!

عبدالله بن مسعود گوید: «بامدادی سوی رسول خدا صلی‌الله علیه و آله رفتم پس داخل مسجد شدم، جمعیت انبوهی بی‌صدا و آرام نشسته بودند که علی بن ابیطالب علیه‌السلام آمد و به رسول خدا صلی‌الله علیه و آله سلام کرد؛ برخی که نزدیک پیامبر صلی‌الله علیه و آله بودند به امام نگریسته، با هم چشمک زدند. پس رسول خدا صلی‌الله علیه و آله نگاهی به آنان نمود و فرمود: نمی‌پرسید برترین شما کیست؟ گفتند: چرا؛ فرمود: برترین شما علی بن ابیطالب علیه‌السلام است در اسلام پیش‌تر از شماست و ایمانش بیشتر از شماست و در علم افزونتر از شماست و در حلم برتر از شماست و در غضب کردن برای خدا سخت‌تر از شماست و در پیکار با دشمن نیرومندتر از شماست؛ علی علیه‌السلام بنده خدا و برادر رسول خداست؛ دانشم را به او آموختم و رازم را به او سپردم؛ او امین من بر امّت من است.

برخی از حاضران گفتند: علی علیه‌السلام پیامبر صلی‌الله علیه و آله را فریفته و دلش را ربوده، تااندازه‌ای که جز حسن و کمال در او چیزی نمی‌بیند.

خداوند این آیه را نازل فرمود: «فَسَتُبصِرُ و یُبصِرون بأیّکُم المُفتُون: می‌بینی و می‌بینید که از شما کدام‌یک فریفته‌اند. (قلم:6)». (شواهد التنزیل، ج 2، ص 268- بوستان معرفت)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.