این قنوت از حضرت بقیّة الله علیه‌السلام نقل شده:

۱- اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَکرِمْ أَوْلِیٰاءَکَ بِإِنْجٰازِ وَعْدِکَ وَ بَلِّغْهُمْ دَرْک مٰا یَأْمُلُونَهُ مِنْ نَصْرِکَ وَ اکفُفْ عَنْهُمْ بَأْسَ مَنْ نَصَبَ الْخِلٰافَ عَلَیْکَ وَ تَمَرَّدَ بِمَنْعِکَ عَلیٰ رُکُوبِ مُخٰالَفَتِکَ۱- خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست، و گرامی دار دوستانت را به حتمی نمودن وعده‌هایت، و برسان آنان را به آنچه آرزو دارند از یاری تو، و آنان را بازدار از سختیِ کسی که بنای مخالفت بر تو را دارد، و سرپیچی کند بر چیزی که تو آن را خلاف می‌دانی.
۲- وَاسْتَعٰانَ بِرِفْدِکَ عَلیٰ فَلِّ حَدِّکَ وَ قَصَدَ لِکَیْدِکَ بِأَیدِکَ وَ وَسِعْتَهُ حِلْماً لِتَأْخُذَهُ عَلیٰ جَهْرَةٍ وَ تَسْتَأْصِلَهُ عَلیٰ عِزَّةٍ۲- و طلب کمک دارد از عطایای تو بر شکستن حرمتت، و قصد دارد به نعمت‌هایی که به او دادی فریب دهد. و تو به مخالفت این‌ها بردباری کردی، تا ناگهان گرفتار (عذابت) شود. و او را با داشتن عزّت (ظاهری) بیچاره می‌کنی.
۳- فَإِنَّکَ اللّٰهُمَّ قُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ حَتّٰی إِذٰا أَخَذَتِ الْأَرْضُ زُخرُفهٰا وَازَّینَتْ وَ ظَنَّ أَهْلُهٰا أَنَّهُمْ قٰادِرُونَ عَلَیهٰا أَتٰاهٰا أَمْرُنٰا لَیْلًا أَوْ نَهٰاراً فَجَعَلْنٰاهٰا حَصیٖداً کأَنْ لَمْ تَغْنَ بِالْأَمْسِ کَذٰلِکَ نُفَصِّلُ الْآیٰاتِ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ وَ قُلْتَ فَلَمّٰا آسَفُونَا انْتَقَمْنٰا مِنْهُمْ۳- به‌درستی که خداوندا فرمودی و گفته‌ات (در قرآن) حق است: «تا چون زمین زیورهای خود را برگیرد و آرایش یابد و مردم گمان کنند که بر آن (در بهره‌گیری) توانایی دارند، ناگهان امر ما شب یا روز در رسد و آن‌ها را چنان درو کند که گویی روز پیش هیچ نبوده است، بدین گونه نشانه‌های خود را برای گروهی که می‌اندیشند روشن می‌داریم». (یونس: ۲۴)
و فرمودی: «چون ما را به خشم آوردند از آنان انتقام گرفتیم و همه را غرق کردیم». (زخرف: ۵۵)
۴- وَ إِنَّ الْغٰایةَ عِنْدَنٰا قَدْ تَنٰاهَتْ وَ إِنّٰا لِغَضَبِکَ غٰاضِبُونَ وَ إِنّٰا عَلیٰ نَصْرِ الْحَقِّ مُتَعٰاصِبُونَ وَ إِلیٰ وُرُودِ أَمْرِکَ مُشْتٰاقُونَ وَ لِإِنْجٰازِ وَعْدِکَ مُرْتَقِبُونَ وَ لِحُلُولِ وَعیٖدِکَ بِأَعْدٰائِکَ مُتَوَقِّعُونَ۴- به‌راستی نهایت نزد ما به پایانی رسیده است، و برای خشم تو خشمناک می‌شویم، و برای یاری حق به هم پیوسته شده‌ایم، و به‌سوی ورود فرمانت مشتاق هستیم، و برای محقّق شدن وعده‌ات انتظار می‌کشیم، و برای انجام تهدیدهای تو بر دشمنانت توقّع داریم.
۵- اَللّٰهُمَّ فَأَذِّنْ بِذٰلِکَ وَافْتَحْ طُرُقٰاتِهِ وَ سَهِّلْ خُرُوجَهُ وَ وَطِّئْ مَسٰالِکهُ وَ اشْرَعْ شَرٰائِعَهُ وَ أَیدْ جُنُودَهُ وَ أَعْوٰانَهُ وَ بٰادِرْ بَأْسَکَ الْقَوْمَ الظّٰالِمیٖنَ وَابْسُطْ سَیْفَ نَقِمَتِکَ عَلیٰ أَعْدٰائِکَ الْمُعٰانِدیٖنَ وَ خُذْ بِالثَّارِ إِنَّکَ جَوَادٌ مَکار۵- خداوندا! پس اجازهٔ این کارها را (به من) بده، و راه را باز کن و خروج (قیام) را آسان کن و محلّ پیمودن و روش را هموار کن، و راه‌های او را آشکار کن، و لشکر و یارانش را تأیید کن، و قوم ستمکار را به سرعت شکنجه کن و شمشیر انتقامت را بر دشمنان کینه‌جویت مسلّط کن، و انتقام را از آنان بگیر که تو به دشمنان دهنده و فریب زننده هستی.
© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.