وبلاگ

قنوت از حضرت حجّت علیه‌السلام

این قنوت از حضرت بقیّة الله علیه‌السلام نقل شده:

۱- خداوندا بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و گرامی دار دوستانت را به حتمی نمودن وعده‌هایت و برسان آنان را به آنچه آرزو دارند از یاری تو و آنان را باز دار از سختیِ کسی که بنای مخالفت بر تو را دارد و سرپیچی کند بر چیزی که تو آن را خلاف می‌دانی.

۲- طلب کمک دارد از عطایای تو بر شکستن حرمتت و قصد دارد به نعمت‌هایی که به او دادی فریب دهد. و تو به مخالفت این‌ها بردباری کردی تا ناگهان گرفتار (عذابت) شود. و او را با داشتن عزّت (ظاهری) بیچاره می‌کنی.

۳- به‌درستی که خداوندا فرمودی و گفته‌ات (در قرآن) حق است: «تا چون زمین زیورهای خود را برگیرد و آرایش یابد و مردم گمان کنند که بر آن (در بهره‌گیری) توانایی دارند، ناگهان امر ما شب یا روز در رسد و آن‌ها را چنان درو کند که گویی روز پیش هیچ نبوده است، بدین گونه نشانه‌های خود را برای گروهی که می‌اندیشند روشن می‌داریم». (یونس/۲۴)

۴- و فرمودی: «چون ما را به خشم آوردند از آنان انتقام گرفتیم و همه را غرق کردیم». (زخرف/۵۵)

۵- به‌راستی نهایت نزد ما به پایانی رسیده است و برای خشم تو خشمناک می‌شویم و برای یاری حق به هم پیوسته شده‌ایم،

۶- و به‌سوی ورود فرمانت مشتاق هستیم و برای محقّق شدن وعده‌ات انتظار می‌کشیم و برای انجام تهدیدهای تو بر دشمنانت توقّع داریم.

۷- خداوندا! پس اجازهٔ این کارها را (به من) بده و راه ما را باز کن و خروج (قیام) را آسان کن و محلّ پیمودن و روش را هموار کن و راه‌های او را ظاهر و آشکار کن،

۸- و لشکر و یارانش را تأیید کن و قوم ستمکار را به سرعت شکنجه کن و شمشیر انتقامت را بر دشمنان کینه‌جو مسلّط کن و انتقام را از آنان بگیر که تو بخشنده چاره‌جوی می‌باشی.(۱)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.