وبلاگ

نمونه‌ای از احادیث موردنظر بهاری

۱- در آداب توبه گوید: پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: همانا دلم را کدورتی می‌پوشاند تا جایی که من هر روز و شب هفتاد بار از خداوند طلب آمرزش می‌کنم.

۲- در آداب مراقبه گوید: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: خداوند با هر چیزی همراه است نه به‌طوری‌که همسر و قرین آن باشد و غیر از هر چیزی است نه به‌طوری‌که از آن برکنار باشد.

۳- در آداب رفاقت گوید: پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: آدمی بر دین دوست خود است پس هر کس از شما باید بنگرد که با چه کسی دوستی می‌کند.

۴- در آداب رفاقت گوید: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: همانا بیست درهم که در راه خدا به برادرم عطا کنم نزد من از صد درهم که بر مساکین صدقه دهم دوست‌داشتنی‌تر است.

۵- در آداب سلوک با زن گوید: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: زن (همانند) گل ریحان است نه قهرمان.

۶- در دستورالعمل‌ها گوید: حضرت عیسی علیه‌السلام فرمود: معاشرت کنید با کسانی که رؤیت آن‌ها خدا را به یاد شما می‌اندازد.

۷- در مراسله ششم گوید: پیامبر صلی‌الله علیه و آله فرمود: هر کس در روز و شب بیست مرتبه به یاد مرگ افتد با شهدای جنگ احد محشور خواهد شد.

۸- در مراسله هفتم گوید: امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: هر کس به فقر دچار شود به چهار خصلت مبتلا می‌شود: ضعف در یقین و نقصان در عقل، سستی در دین و کم شرمی در چهره‌اش.

۹- در آداب توبه گوید: امام صادق علیه‌السلام فرمود: صدقه پنهانی غضب الهی را خاموش می‌کند.

۱۰- در آداب رفاقت گوید: امام صادق علیه‌السلام فرمود: دوستی یک روز پیوند است و دوستی یک ماه خویشاوندی و دوستی یک سال خویشی بسیار نزدیکی است که هر کس آن را ببُرد خداوند او را از رحمت خواهد بُرید.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.