وبلاگ

خواص سوره توحید و قدر

استاد دربارهٔ سورهٔ توحید «قل هو الله احد» می‌فرمودند: «در کلّ ماه رجب ده هزار مرتبه ورود دارد و برای همه‌چیز خوب است. خواندن روزی هزار مرتبه برای نورانیّت و روحانیّت قلب و آسان شدن امور و وسعت رزق بسیار نافع است. بی‌عدد کسی بخواند و مداومت بر این سوره نماید به او طیّ الارض داده می‌شود». استاد موقع ورود به خانه این سوره را می‌خواند و می‌فرمود: فقر از خانه بیرون می‌رود.

«کسی که بخواهد یقین او زیاد شود همیشه این سوره را بخواند».

وقتی سؤال شد بیشترین عدد این سوره چند است؟ فرمودند:

«هفت هزار و خودم در نجف به همین عدد (نه در یک مجلس حتّی در هنگام راه رفتن) می‌خواندم».

استاد دربارهٔ سورهٔ قدر «انّا انزلناهٔ فی لیلة القدر» می‌فرمود: «خواندن این سوره در شب جمعه و عصر جمعه از استادمان سید علی آقا قاضی «قدّس سرّه» به ما رسیده است.

صد مرتبه در عصر جمعه برای رزق حلال خوب است (و در روایت وارد شده که در هر جمعه صد رحمت است و نود و نه تای آن برای خوانندهٔ این سوره خواهد بود).

شب‌های ماه مبارک رمضان خواندن این سوره هزار مرتبه تا شب بیست و سوم خصوصاً برای دیدن آیندهٔ خود (در خواب یا بیداری) مناسب است و من هم چند سال در نجف آن را خواندم.

مرحوم آیت‌الله خویی به دستور سید علی آقا قاضی خواندند و آیندهٔ خود را در عالم خواب دیدند. در خواب دیدند به مرجعیت می‌رسند و اموال کثیری از بیت‌المال، سهم امام و سهم سادات در اختیار ایشان قرار می‌گیرد که باید در مصالح مسلمین به مصرف برساند و وقایع دیگری از زندگی ایشان … و بعد منادی در مأذنه صدا می‌زند که آقا سید ابوالقاسم خویی وفات یافت!

خواندن این سوره مخصوصاً هزار مرتبه سبب دیدن ملائکه و فرشتگان می‌شود؛ و معنویت خوبی نصیب انسان می‌گردد.

بعضی‌ها به جای این سوره در شب‌های ماه مبارک رمضان سورهٔ حم دخان را صد مرتبه در هر شب می‌خواندند».

 

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.