وبلاگ

صلوات بر امام زمان علیه‌السلام (اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ وَلِیِّکَ)

شیخ طوسی می‌فرماید:

جماعتی از اصحاب ما از ابی مفضّل شیبانی نقل کرده‌اند که او گفت حدیث کرد مرا ابومحمّد عبدالله بن محمّد عابد گفت: سؤال کردم از مولای خود ابامحمّد حسن بن علی (امام عسکری) در منزلش سامرّاء به سنه ۲۵۵ که اِملا کرد بر من از بیان خود بدون اینکه کتابی را ببیند، اوّل صلوات بر پیامبر، بعد امیرالمؤمنین ….. تا صلوات بر امام زمان علیه‌السلام را ذکر کردند، و در صلوات بر صاحب‌الامر فرمودند:

اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ وَلِیِّکَ وَ ابْنِ أَوْلِیٰائِکَ الَّذیٖنَ فَرَضْتَ طٰاعَتَهُمْ وَ أَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهیٖراً.بار خدایا! درود فرست بر ولیت و فرزند ولیت. آنان که واجب گردانیدی اطاعتشان را و واجب گردانیدی حقّ آنان را، و بُردی از آنان پلیدی را، و پاک گردانیدی آنان را پاک گردانیدنیِ مخصوص.
اَللّٰهُمَّ انْصُرْهُ وَ انْتَصِرْ بِهِ لِدیٖنِکَ وَ انْصُرْ بِهِ أَوْلِیٰاءَکَ وَ أَوْلِیٰائَهُ وَ شیٖعَتَهُ وَ أَنْصٰارَهُ وَ اجْعَلْنٰا مِنْهُمْ.بار خدایا! یاری کن او را و یاری رسان به‌وسیلهٔ او بر دینت، و به‌وسیلهٔ او دوستدارانت و دوستدارانش و پیروانش و یاورانش را یاری کن و قرار ده ما را از آنان.
اَللّٰهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ کُلِّ بٰاغٍ وَ طٰاغٍ وَ مِنْ شَرِّ جَمیٖعِ خَلْقِکَ وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یَمٖینِهِ وَ عَنْ شِمٰالِهِ وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ مِنْ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ وَ احْفَظْ فٖیهِ رَسُولَکَ وَ آلَ رَسُولِکَ.بار خدایا! نگه دار او را از شرّ هر نافرمان و طغیان گر و از شرّ تمام آفریدگانت و حفظ کن او را از پیش رو و از پشت سرش، و از طرف راست و چپش و نگه دار او را. و باز دار او را از اینکه به او بدی برسد و حفظ کن در او رسول تو و خاندان رسولَت را.
وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَ أَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ وَ انْصُرْ نَاصِریٖهِ وَ اخْذُلْ خَاذِلیٖهِ وَ اقْصِمْ بِهٖ جَبٰابِرَةِ الْکُفْرِ وَ اقْتُلْ بِهِ الْکُفّٰارَ وَ الْمُنٰافِقیٖنَ وَ جَمیٖعَ الْمُلْحِدیٖنَ حَیْثُ کٰانُوا مِنْ مَشٰارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغٰارِبِهٰا بَرِّهٰا وَ بَحْرِهٰا.آشکار گردان به‌وسیلهٔ او عدالت را و تأیید کن او را به یاری کردن، و یاری کن به یاری کننده‌اش و خوار گردان خوار شمرده‌اش را و بشکن به‌وسیلهٔ او گردن کشان کفر را، و بِکُش به‌وسیلهٔ او کفّار و منافقین را و تمام بی‌دینان را هر کجا باشند، از مشرق‌ها و مغرب‌های زمین و در خشکی‌ها و دریاها.
وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلًا وَ أَظْهِرْ بِهِ دیٖنَ نَبِیِّکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ السَّلاٰمُ.پُر کن به وسیلهٔ او زمین را از عدالت، و آشکار گردان به وسیلهٔ او دین پیامبرت را که بر او و خاندانش سلام باد.
وَ اجْعَلْنیٖ اَللّٰهُمَّ مِنْ أَنْصٰارِهِ وَ أَعْوٰانِهِ وَ أَتْبٰاعِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ أَرِنیٖ فیٖ آلِ مُحَمَّدٍ مٰا یَأْمُلُونَ وَ فیٖ عَدُوِّهِمْ مَا یَحْذَرُونَ إِلٰهَ الْحَقِّ آمیٖنَ (۱)و قرار ده مرا بار خدایا از یاران و یاورانش و از پیروان و شیعیانش، و نشان ده به من دربارهٔ خاندان محمّد آنچه را آرزو کنند و دربارهٔ دشمنانشان آنچه را می‌ترسند، معبود بر حق! قبول فرما».

* این صلوات را امام عسکری علیه‌السلام به وقت خاصی مقیّد نکردند؛ پس در همهٔ اوقات که حال دعا و توجّه باشد، خواندنش مطلوب است.

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.