وبلاگ

فرزندان را به محبت علی علیه‌السلام آشنا کنید

انس بن مالک گفت: «پیامبر هرگاه می‌خواست در جایی یا در جنگی فضائل علی علیه‌السلام را آشکار کند، بر شترش سوار می‌شد و به مردم می‌فرمود: (چنانکه رسول خدا در جنگ خیبر برخی از فضائل علی علیه‌السلام را آشکار فرمود) ای مردم! هر کس دوست دارد آدم را از جنبهٔ علمش و مرا از جهت اخلاقم و ابراهیم را از جهت محبتش و موسی را از نظر مناجاتش و یحیی را از زهدش و عیسی را از رفتارش بنگرد، پس علی بن ابیطالب علیه‌السلام را ببیند.

ای مردم! فرزندانتان را به دوستی علی علیه‌السلام آزمایش کنید، زیرا علی علیه‌السلام به گمراهی نمی‌خواند و کسی را از هدایت دور نمی‌نماید؛ هر فرزندی او را دوست داشت مال شماست و هر فرزندی او را دشمن بدارد از شما نیست.»

انس بن مالک گفت: «بعد از این جریان، هر مردی فرزندش را بر دوشش سوار می‌کرد و می‌آمد بر سر راه علی علیه‌السلام می‌ایستاد، چون نظرش به او می‌افتاد روی کودکش را به‌سوی علی علیه‌السلام می‌نمود و می‌گفت: کودکم این آقا که می‌آید دوست داری؟ اگر کودک می‌گفت: آری، او را در بر می‌گرفت و می‌بوسید و اگر می‌گفت نه او را بر زمین می‌گذاشت و می‌گفت: برو به مادرت ملحق شو، مرا با فرزندی که علی بن ابیطالب علیه‌السلام را دوست ندارد، کاری نیست.» (تاریخ امیرالمؤمنین، ابن عساکر، ج 2، ص 225- بوستان معرفت)

© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.