مقاتل بن مقاتل گوید: «حضرت ابوالحسن الرضا علیه‌السلام فرمود: در قنوت نماز جمعه چه می‌گویید؟ عرض کردم: آنچه مردم می‌گویند. امام علیه‌السلام به من فرمود: «آنچه آن‌ها می‌گویند تو مگوی، ولی بگو:

اَللّٰهُمَّ أَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیٖفَتَکَ بِمٰا أَصْلَحْتَ بِهِ أَنْبِیٰاءَکَ وَ رُسُلَکَ وَ حُفَّهُ بِمَلٰائِکَتِکَ وَ أَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ وَاسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ وَ أَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ أَمْناً یَعْبُدُکَ لٰا یُشْرِک بِکَ شَیئاً وَ لٰا تَجْعَلْ لِأَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلیٰ وَلِیِّکَ سُلْطٰاناً وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهٰادِ عَدُوِّکَ وَ عَدُوِّهِ وَاجْعَلْنیٖ مِنْ أَنْصٰارِهِ إِنَّکَ عَلیٰ کُلِّ شَی‌ءٍ قَدیٖر.(۱)
بار خدایا! کار (ظهور) بنده و خلیفه‌ات (قائم علیه‌السلام) را سامان ده به آنچه کار پیامبران و فرستادگانت را سامان دادی، و فرشتگانت را پیرامونش قرار ده، و او را به روح‌القدس از سوی خویش تأیید فرمای، و از پیش روی و پشت سرش نگهبانان بگمار، که او را از هر بدی حفاظت کنند، و پس از دوران ترس، او را در عوض امنیّتی فراهم آور، که تو را بپرستد و هیچ‌گونه شرکی نسبت به تو نداشته باشد، و برای هیچ‌یک از خلقت بر ولیّت تسلّطی قرار مده، و او را برای جهادِ دشمنت و دشمن خودش رخصت فرمای، و مرا از یارانش قرار ده! به‌درستی که تو بر هر چیزی توانایی.
© تمامی حقوق برای وب سایت گلستان کشمیری محفوظ می باشد.